google-site-verification=8VizO94jBRp4xxZdaRFf2NmCpz-otlTMlwILJ30ifJE
خانه » اخبار » راه‌اندازی اولین مجتمع خدمات بهزیستی در بخش سرولایت نیشابور

راه‌اندازی اولین مجتمع خدمات بهزیستی در بخش سرولایت نیشابور

مشکل تردد 70 کیلومتری مددجویان این بخش بزودی حل می‌شود
راه‌اندازی مجتمع خدمات بهزیستی در بخش سرولایت نیشابور
300 مددجوی تحت پوشش بهزیستی در بخش سرولایت نیشابور، در هفته‌های پیش رو، در شهر چکنه، به همه‌ی خدمات بهزیستی دسترسی خواهند داشت.
به گفته‌ی رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور، پروانه‌ی فعالیت یک مجتمع خدمات بهزیستی در شهر چکنه صادر شده و این مجتمع بزودی، رسما کار خود را آغاز می‌کند.
علی صدر با بیان اینکه فاصله‌ی این بخش تا مرکز شهرستان حدود 70 کیلومتر است گفت: متأسفانه به دلیل محدودیت اعتبارات دولتی، امکان تجهیز و افزایش نیروی انسانی برای راه‌اندازی کامل نمایندگی بهزیستی در شهر چکنه میسر نشد و لذا تصمیم گرفته شد که بخش غیر دولتی در این قسمت، فعال‌تر از گذشته ورود کند.
وی خاطر نشان ساخت: مجتمع‌های خدمات بهزیستی با تعریف گسترده‌ای که برای آنها پیش‌بینی شده، همه‌ی خدمات بهزیستی را پوشش می‌دهند و به جز یکی دو مورد وظیفه‌ی حاکمیتی در بخش فرزندخواندگی و صدور مجوزهای فعالیت، سایر خدمات حمایتی، تخصصی توانبخشی و پیشگیری را به مددجویان ارائه می‌دهند.
صدر گفت: در بخش سرولایت، 170 مددجوی توانبخشی و حدود 130 مددجوی اجتماعی زندگی می‌کنند که به خاطر حل مسائل و مشکلات‌شان بعضا می‌باید تا مرکز شهرستان را طی کنند و به جهت اینکه برخی امور اداری و مددجویی، نیاز به زمانی بیش از یک روز دارد شاید تردد بیشتری هم برای مددجو نیاز بوده و هست.

وی ادامه داد:‌ با راه‌اندازی مجتمع خدمات بهزیستی در شهر چکنه، امیدواریم که تردد و رفت و آمد دشوار مددجویان عزیزمان در این بخش، تا حدود زیادی کاهش یابد و مراجعات مددجویان در همان بخش پاسخگویی شود.
رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور گفت: خدمات به بیماران سوء مصرف مواد، آموزش‌های پیشگیری، خدمات مددکاری، طرح‌های غربالگری معلولیت‌ها، شناسایی و ثبت مشخصات معلولین، ارائه‌ی تجهیزات کمک توانبخشی، کمک‌های موردی، تشکیل پرونده، برقراری مستمری و پرداخت کمک‌هزینه‌ی تحصیلی و سایر پرداخت‌ها، از جمله خدماتی است که در مجتمع‌های خدمات بهزیستی به مددجویان ارائه می‌شود.
صدر یادآور شد: در حال رایزنی برای تأمین اعتبار جهت واگذاری پرونده‌های مددجویان عزیزمان به این مجتمع هستیم که امیدواریم طی هفته‌های آینده، مشکل اعتباری حل و فصل شود و بتوانیم در آستانه‌ی جشن‌های سالگرد انقلاب با شکوه اسلامی، شاهد بهره‌مندی مددجویان این بخش از خدمات بهزیستی باشیم.
وی در پایان این گفتگو گفت: مجتمع‌های خدمات بهزیستی، تشکیلات غیر دولتی هستند که می‌توانند نقش مهمی در توانمندسازی و استقلال مددجویان ایفا کنند.
وی ادامه داد: در نقاط و بخش‌هایی که این مجتمع‌ها فعال شده‌اند تا حدود زیادی استقلال و بازتوانی مددجویان اتفاق افتاده که نشان از تلاش بخش غیر دولتی برای بر عهده گرفتن خدمات مددجویان و کمک به استقلال دائمی مددجویان دارد.

محتوا پیشنهادی

Employment loan

جذب 80 درصدي تسهيلات ارزان قيمت اشتغال در بهزيستي نيشابور

رئيس بهزيستي نيشابور از بانك‌هاي عامل تسهيلات تكليفي اشتغال مددجويان قدرداني كرد.