google-site-verification=8VizO94jBRp4xxZdaRFf2NmCpz-otlTMlwILJ30ifJE
خانه » اخبار » خانواده‌محوری، اولویت سیاست‌های بهزیستی است
kord-commision expert

خانواده‌محوری، اولویت سیاست‌های بهزیستی است

مسؤول کمیسیون ماده 26 بهزیستی نیشابور:

خانواده‌محوری، اولویت سیاست‌های بهزیستی است / مراکز جدید نگهداری از کودکان تأسیس نمی‌کنیم

به گفته‌ی کارشناس کمیسیون ماده 26 بهزیستی نیشابور در 9 ماه اول امسال 103 مجوز برای مراکز تحت نظارت بهزیستی صادر یا زمان فعالیت آنها تمدید شده است.
علی اکبر کرد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از این تعداد مجوز 39 مورد مجوز فعالیت برای این مراکز صادر گردیده و 66 مورد نیز پروانه‌ی فعالیت‌شان تمدید شده است.
وی ادامه داد: در بخش مهدهای کودک 10 مورد صدور مجوز داشته‌ایم و 53 پروانه‌ی فعالیت نیز از نظر زمانی تمدید گردیده است.
کرد با اشاره به میزان تقاضا در سطح شهرستان برای تأسیس مراکز تحت نظارت بهزیستی گفت: بیشترین تقاضا برای مرکز مشاوره است که از این جهت نقاط شهری شهرستان تقریبا اشباع است و در سه بخش زبرخان، میان‌جلگه و سرولایت نیز هر کدام یک مرکز مورد نیاز می‌باشد.
وی همچنین یادآور شد: در سال جاری برای یک واحد کلینیک مددکاری در نیشابور موافقت اصولی صادر شده که باید پس از طی مراحل قانونی برای دریافت پروانه‌ی فعالیت اقدام نماید.
وی در زمینه‌ی کمپ‌های ترک اعتیاد نیز با اشاره به اینکه تقاضا برای کمپ در نقاط شهری بیشتر است گفت: امسال سه موافقت اصولی در مناطق شهری صادر شده و دو کمپ نیز پروانه‌ی فعالیت دریافت کرده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین یک دفتر مشاوره در سطح شهر و یک مرکز مشاوره در میان‌جلگه، موافقت اصولی گرفته‌اند و در حال راه‌اندازی مراکز خود می‌باشند که پس از طی مقدمات اجرایی، پروانه‌ی فعالیت دریافت کنند.
وی با تأکید بر اینکه سیاست بهزیستی در زمینه‌ی مراکز نگهداری از کودکان، عدم افزایش این مراکز است گفت: در حال حاضر، سیاست سازمان بهزیستی در این زمینه، خانواده‌محوری و عدم افزایش مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست است به همین جهت مجوز تازه‌ای در این بخش در شهرستان صادر نشده و در آینده نیز نخواهد شد.
کرد ادامه داد: البته متقاضیانی در این بخش هستند ولی ما به دنبال این هستیم که کودکان را به خانواده‌های جایگزین، خانواده‌های بستگان یا امین‌موقت‌ها تحویل دهیم و از تأسیس مراکز جدید جدای از خانواده، پرهیز داشته باشیم.
وی یادآور شد: کمیسیون ماده‌ی 26 بهزیستی، مسؤول صدور مجوز مؤسسات تحت نظارت این نهاد است.
وی تأکید کرد: بر طبق مفاد صریح برنامه‌ی ششم توسعه‌ی کشور، تنها سازمان مجاز به صدور مجوز مؤسسات خیریه‌، بهزیستی می‌باشد.
وی همچنین از صدور موافقت اصولی یک باب مجتمع خدمات بهزیستی در شهر چکنه در بخش سرولایت نیشابور خبر داد و گفت: در حال رایزنی با ستاد بهزیستی استان برای تأمین اعتبارات لازم جهت واگذاری پرونده‌های مددجویان این بخش به مجتمع مذکور هستیم تا کار مددجویان سرولایت در کوتاه‌ترین زمان و بدون طی مسافت به نقاط شهری، در همان بخش انجام پذیرد.

محتوا پیشنهادی

Employment loan

جذب 80 درصدي تسهيلات ارزان قيمت اشتغال در بهزيستي نيشابور

رئيس بهزيستي نيشابور از بانك‌هاي عامل تسهيلات تكليفي اشتغال مددجويان قدرداني كرد.