google-site-verification=8VizO94jBRp4xxZdaRFf2NmCpz-otlTMlwILJ30ifJE
خانه » اخبار » افتتاح طرح «شادمانی پایدار» با همکاری بهزیستی و آتش‌نشانی نیشابور
shadmani paydar

افتتاح طرح «شادمانی پایدار» با همکاری بهزیستی و آتش‌نشانی نیشابور

shadmani paydar 2

طرح ابتکاری «کمک به مددجویان بهزیستی به جای خرید ترقه و مواد منفجره» با عنوان «شادمانی پایدار» توسط بهزیستی نیشابور و با همکاری آتش‌نشانی این شهرستان آغاز شد.

در مراسمی که دوشنبه 20 اسفند در محل آتش‌نشانی مرکزی شهرستان نیشابور برگزار گردید مسؤولان اجرایی، انتظامی و نظامی محلی حضور داشتند.

رئیس بهزیستی نیشابور در این مراسم گفت: خوشبختانه سال گذشته با فراخوان بهزیستی و آتش‌نشانی نیشابور، مردم انسان‌دوست و آرامش‌دوست نیشابور 10 میلیون تومان از هزینه‌های خرید مواد محترقه و منفجره برای چهارشنبه‌ی آخر سال را صرف کمک به مددجویان بهزیستی کردند.

علی صدر افزود: این طرح که برای دومین سال متوالی اجرا می‌شود با هدف پیشگیری از حوادث و معلولیت‌های ناشی از آن، فرهنگ‌سازی برای کمک اجتماعی به مددجویان بهزیستی و رهایی آتش‌نشانان از حوادث این روز و تمرکز بر نجات همشهریان از سوانح و حوادث دیگر، به اجرا درمی‌آید.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه همه ساله تعدادی از شهروندان در سوانح چهارشنبه‌ی آخر سال، از ناحیه‌ی چشم، گوش، دست و پا دچار سانحه و معلولیت نسبی می‌شوند که  باعث تأسف است و دود این آتش‌بازی به چشم خانواده‌ها، مردم، دولت و سازمان بهزیستی می‌رود.

وی ادامه داد: خوشبختانه، همکاری دستگاه‌های انتظامی و پیشگیری از حوادث شهرستان در این زمینه بسیار خوب بوده و امیدواریم امسال کمک‌های بسیار بیشتری از محل هزینه‌های خرید مواد محترقه و منفجره و اختصاص آن به مددجویان بهزیستی از سوی مردم صورت گیرد.

این روان‌شناس گفت: عوارض روانی، آلودگی صوتی و تبعات فرهنگی اجتماعی حوادث و رویدادهای چهارشنبه‌ی آخر سال، بسیار پرهزینه است و صدها نفر از خانم‌های باردار، سالمندان بیمار، کودکان خردسال و اقشار کم‌توان ذهنی و روانی، دچار تبعات این حوادث می‌شوند که با فرهنگ و تمدن مردم ایران و شهروندان نیشابوری، تناسب ندارد.

وی گفت: ما مردم متمدنی هستیم و فرهنگ بسیار غنی داریم و جوانان ما باید از این فرهنگ و نیز آموزش‌های دینی بهره‌مند شده و در جهت آرامش روانی و سلامت اجتماعی به همشهریان خود یاری رسانند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 20 نفر در نتیجه‌ی حوادث چهارشنبه آخر سال دچار جراحت و صدمات جسمی شده‌اند گفت: صدمات روانی و غیر مستقیم این سوانح نیز بسیار زیاد است که معمولا در گزارش‌ها دیده نمی‌شود و حاصل آن، بالا رفتن میزان خشونت عمومی است که البته فاکتورهای دیگری نیز در آن دخیل می‌باشد.

صدر گفت: متأسفانه صداهای آزاردهنده‌ی مواد محترقه، یکی دو روز قبل و بعد از چهارشنبه نیز به گوش شهروندان می‌رسد و به همین جهت، ما از چند روز قبل این طرح را کلید زدیم که در طول این هفته، کسانی که تصمیم به خرید این مواد دارند، به یاد مددجویان بهزیستی باشند و رفتاری فرهنگی از خود نشان دهند.

رئیس بهزیستی نیشابور اظهار امیدواری کرد که والدین علاوه بر اینکه خودشان در جشن «شادمانی پایدار» شرکت کنند فرزندان‌شان را نیز از خرید این گونه مواد آسیب‌زا بازداشته و هزینه‌ی آن را با حضور فرزند‌شان و به نام خود او به مراکز بهزیستی کمک نمایند.

وی گفت: به یاد داشته باشیم که این گونه کمک‌ها می‌تواند نیازهای ضروری ده‌ها مددجوی بهزیستی در ایام نوروز را برطرف نموده و لبخند شادی را بر لبان آنها و خانواده‌هایشان بنشاند.

شایان ذکر است در این مراسم، اعضای شورای شهر، شهردار، مسؤولان انتظامی و نظامی، و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان شرکت داشتند.

محتوا پیشنهادی

Employment loan

جذب 80 درصدي تسهيلات ارزان قيمت اشتغال در بهزيستي نيشابور

رئيس بهزيستي نيشابور از بانك‌هاي عامل تسهيلات تكليفي اشتغال مددجويان قدرداني كرد.